Pokud prodáváte nebo pronajímáte dům či byt, na to, kolik vám za něj jsou lidé ochotni zaplatit, nemají vliv jen klasické parametry, jako velikost, lokalita, vybavení apod. Záleží také na tom, jak nemovitost na potenciální kupce působí. Ať na fotografiích, či při osobní prohlídce. Home Staging dokáže velmi výrazně zvýšit atraktivitu vaší nemovitosti. V praxi to pak znamená, že ji prodáte rychleji a dokonce i za vyšší cenu. A to i bez výraznějších investic a zásahů do bytu. Nikdo vám samozřejmě nebrání se před prodejem pustit do kompletní rekonstrukce, aby nemovitost vypadala jako nová, jsou ale i snazší a levnější cesty.
Pro lepší fotografie a zážitek z prohlídky poslouží Home Staging
Tato služba zjednodušeně znamená, že se byt či dům naaranžuje tak, by nejprve na fotografiích pro realitní kancelář, inzertní servery a jakákoliv další jiná místa, kde prodej prezentujete, a poté i při osobních prohlídkách vypadal co možná nejlépe.
Co to ale znamená ono nejlépe? Potenciální kupec by si měl představit, jak daný prostor využije po svém. Jak by v něm mohl žít. On samozřejmě ví, že vy byt chcete prodat co nejvýhodněji a co nejdříve. Místo toho, aby ale přemýšlel nad tímto, měli byste ho vzhledem a prezentací bytu upoutat tak, aby už uvažoval, co si do jaké místnosti koupí a jak si jednotlivé pokoje zařídí.
Čistota na prvním místě pro efektivní Home Staging
Vyniknout při home stagingu musí funkčnost bytu. Byt by neměl být přeplněný vašimi věcmi a spíše než útulný domov připomínat hotelový pokoj.
Naprostým základem je čistota. Pořádně uklidit před tím, než si někoho pozvete domů, to je samozřejmost. Když k úklidu přidáte ještě vymalování, bude byt působit ještě čistěji a udržovaněji. Také se opticky zvětší. Používejte spíše neutrální barvy, jako jsou bílá, nažloutlá nebo béžová. Vyvarujte se naopak nějakých výrazných a křiklavých odstínů.
Nechte vyniknout velikost jednotlivých místností
Ukažte, co všechno byt umí a nabízí, především pak z hlediska prostoru. Jednotlivé místnosti by neměly být přeplněné nábytkem. Pokud možno, ponechte pouze nábytek v neutrálních barvách a menších velikostí. Měl by mít moderní vzhled, typickým příkladem je IKEA nábytek. Nábytek by vždy měl mít svoji funkci, neumisťujte ho do jakékoliv místnosti jen tak. Opticky lze prostor zvětšit také přidáním zrcadla do místnosti.
Z bytu odstraňte své osobní věci, ať už oblečení, rodinné fotografie či předměty denní potřeby. Je sice hezké ukázat, že skříňky pod umyvadlem skutečně slouží pro kartáčky, ale na kupujícího to příliš nezapůsobí.
U Home Stagingu se kroťte s doplňky
Co se doplňků týká, volte minimalistický přístup. Dekorace by měly být jednoduché, hodící se do dané místnosti. V žádném případě by neměly být samoúčelné. Naopak je velmi vkusné přidat do velmi minimalistického a střídmého vzhledu, který zde popisujeme, jeden výraznější barevný prvek. Květina, barevné prostírání či křeslo bude působit velice stylově, upoutá pozornost a může ji i odvést od nějaké menší nedokonalosti, kterou potřebujete zamaskovat.
Pusťte do místností co nejvíce světla. Pro dobré fotografie i příjemný pocit z prohlídky je velké množství přirozeného slunečního světla velmi důležité. Odhrňte tak závěsy a stínění, roztáhněte žaluzie. Nezapomeňte v takovém případě umýt okna.
Velikou roli, zejména pro první dojem, hraje vstup do bytu či domu. Na úpravě a čistotě předsíně, chodby, v případě domu i branky a příjezdové cesty si tak dejte zvlášť záležet.
Home Staging není ekvivalentem interiérového designu. Jeho cílem není vytvořit útulné bydlení, ale co nejvýhodněji pomoci prodat nemovitost. Když už se do něj pouštíte, vždy zahrňte celý byt/dům. Vynechat nesmíte ani jednu místnost. Pokud by se tak stalo, nepůsobily by úpravy nijak přirozeně, naopak by šlo vidět, že se příliš uměle snažíte nemovitost před prodejem naaranžovat.